حجتالاسلام احمدحسین فلاحی در پاسخ به این که با توجه به سند تحول آموزشوپرورش چه میزان سبک زندگی ایرانی-اسلامی در کتابهای درسی گنجانده شد؟ اظهار کرد: سند تحول در برنامه ششم توسعه محقق نشد و بیشتر قسمتهای آن ازجمله افزایش دانشگاه مهارتی و آموزشوپروش مهارتی به شاخصهای مورد نظر نرسید.
فلاحی بیان کرد: آموزشوپروش باید تلاش میکرد به ۵۰ درصد آموزش مهارتی دست پیدا کند که فقط به ۳۰ درصد آن رسید و دانشگاهها باید در حد ۳۰ درصد به آموزش مهارتی میرسیدند؛ اما فقط ۱۶ درصد آن تحقق پیدا کرد.
وی افزود: دولت در برنامه هفتم توسعه در این زمینه نیز عقبنشینی کرد و آموزش مهارتی در آموزشوپرورش را به ۴۰ درصد رساند در حالی که در برنامه ششم ۵۰ درصد بود و آن عزم جدی را در دولت برای آموزشوپرورش نمیبینیم.
سخنگوی کمیسیون آموزشوتحقیقات مجلس تصریح کرد: آموزشوپرورش رها شده و یک وزارتخانه بحرانزده است که باید راهکارهای متعدد را بررسی کرد تا مشکلات آن حل شود.
فلاحی با اشاره به عدم تحقق سبک زندگی ایرانی-اسلامی در مدارس گفت: طبق برنامه قرار بود سبک زندگی ایرانی-اسلامی در سرفصل کتابهای درسی گنجانده شود که این کار انجام نشده به این دلیل که برخی دولتها اصلا اعتقاد به این کار نداشتند و برخی دیگر دچار حاشیه شدند و تا الآن این امر تحقق پیدا نکرده است.
نظر شما